Varaus- ja peruutusehdot
1. Soveltamisala
Näitä ehtoja sovelletaan Kotomo Oy:n (myöhemmin ”majoitusliike”) majoitus- ja kokoustilavarauksiin, ellei osapuolet ole laatineet erityistä sopimusta. Tilavarauksen tehneestä tahosta käytetään näissä ehdoissa nimeä ”asiakas”.
2. Varaus ja vahvistus
Varausta tehdessä asiakkaan on ilmoitettava majoitusliikkeelle tilavarauksen tilaajan/ maksajan nimi, puhelinnumero, sähköpostiosoite sekä saapumis- ja lähtöajankohta. Yritysasiakkaiden tulee ilmoittaa lisäksi tarvittavat yhteystiedot ja mahdollinen viite verkko- tai sähköpostilaskutusta varten.
Tilavaraus sitoo majoitusliikettä, kun se on vahvistanut varauksen suullisesti tai kirjallisesti ja varaaja on maksanut tilavarauksen. Mikäli maksu ei onnistu etukäteen, on tästä ilmoitettava majoitusliikkeelle ja sovittava maksamisesta viimeistään saavuttaessa.
3. Maksut
Tilavaraukset on mahdollista maksaa verkkokaupasta varattaessa verkkopankissa, korttimaksuna tai mobiilimaksuna. Yritysasiakkaille voimme lähettää verkkolaskun tai laskun sähköpostilla. Jos tilavarausta ei ole maksettu ennakkoon, on varaus maksettava käteisellä tai pankkikortilla majoituskohteeseen saavuttaessa.
4. Saapuminen ja lähteminen
Majoitukseen voi saapua tulopäivänä klo 16 alkaen ja se on luovutettava lähtöpäivänä klo 12 mennessä, jos muuta ei ole erikseen sovittu.
Kokoustilan varannut asiakas voi saapua 30 minuuttia ennen tilavarauksen ajankohdan alkua tai sopia muusta saapumisajasta tilavarauksen tekemisen yhteydessä. Kokoustilat ovat asiakkaan käytettävissä tilavarauksen päättymisaikaan saakka.
5. Peruutus ja saapumatta jättäminen
Asiakkaan halutessa siirtää tai perua varauksen, tulee asiakkaan olla yhteydessä majoitusliikkeeseen puhelimitse tai sähköpostitse. Varausta on mahdollista siirtää eteenpäin saatavuuden mukaan puolella vuodella (6 kk).
Koko talon majoitustilat ja/tai kokoustilat sisältävän varauksen voi peruuttaa viimeistään 7 vrk ennen saapumista ja saada etukäteen suoritettu maksu takaisin.
Yhden-kahden (1-2) majoitushuoneen tai yhden kokoustilan sisältävän varauksen voi peruuttaa viimeistään 3 vrk ennen saapumista ja saada maksu takaisin.
Näiden ajankohtien jälkeen tehdystä peruutuksesta tai kokonaan saapumatta jättämisestä ilman peruutusta on Kotomo Oy:llä oikeus pidättää tai veloittaa asiakkaalta varauksen kokonaishinta sekä muut mahdolliset varausta varten hankitut lisäpalvelut.
6. Lähtö ennen sovittua ajankohtaa
Jos asiakas lähtee pois ennen varauksensa sovittua lähtöpäivää, on asiakkaan ilmoitettava lähdöstä majoitusliikkeelle viimeistään lähtiessään. Jos kysymys on useamman yön majoituksesta, tilavarauksen maksua ei palauteta asiakkaalle käyttämättä jääneeltä ajalta.
7. Asiakkaan esiintyminen majoitusliikkeessä
Majoituskohteissamme ja kokoustiloissamme noudatamme hyviä tapoja ja järjestyssääntöjä. Jos tilat varannut asiakas tai muut varatuissa tiloissa vierailevat asiakkaat eivät noudata näitä sääntöjä, voidaan heidät välittömästi poistaa majoitusliikkeestä. Asiakkaan on kuitenkin maksettava tilavaraus ja tilattujen lisäpalveluiden hinta eikä asiakas voi vaatia jo suoritetun maksun palauttamista.
8. Vastuu asiakkaan omaisuudesta
Asiakas vastaa omista matkatavaroistaan ja tiloihin tuodusta omaisuudestaan. Majoitusliike ei vastaa varattujen tilojen pysäköintialueella olevan kulkuvälineen tai sen sisällä olevan omaisuuden vahingoittumisesta tai katoamisesta.
9. Asiakkaan vastuu vahingosta
Asiakas vastaa tahallaan tai huolimattomuudella aiheutetuista vahingoista (kuten kielletystä tupakoinnista
huoneessa), jonka asiakas tai muut tilavarauksen aikana tiloissa olevat asiakkaan vieraat tai lemmikkieläimet aiheuttavat huoneelle tai majoitusliikkeen muille tiloille, siellä oleville huonekaluille tai varusteille sekä muille asiakkaille tai heidän omaisuudelleen. Vastuu vahingosta määräytyy yleisten vahingonkorvausta koskevien periaatteiden mukaan. Suosittelemme asiakkaille matkavakuutuksen ottamista varauksen aikana mahdollisesti sattuvien vahinkojen korvaamiseksi.
10. Maksupalvelutarjoaja
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7)
yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella
tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa.
Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan (Paytrail).
(Ehdot päivitetty 30.8.2024)
© Kotomo Oy 2024 Design & Developed by Themespride